Jak na pročištění tlustého střeva

Mnohdy máme v našich střevech hodně nánosu a v našem tlustém střevě máme až 10 kg toxického jedu. Jak na detoxikaci střeva?

Pro správné fungování našeho těla je třeba, je důležité, aby byl náš trávicí systém i naše tlusté střevo zdravé. Pro náš imunitní systém je zdravé prostředí střeva významné. Tlusté střevo souvisí i s rovnováhou vody a stavem hydratace našeho těla. Střevo je část sahající od slepého střeva až ke konečníku. Část našeho střeva, která zrovna nefunguje jak má, může mít za následek toxickou spoušť v našem těle.

Nezdravé prostředí v tlustém střevě je důvodem, proč pak nejsme dostatečně aktivní a plní energie. Kvůli spoustě toxického odpadu, které se v našich střevech usazuje, dostává se do jejich stěn a pak do našeho krevního oběhu, máme mnoho zdravotních potíží.

strevo1Zdravé tlusté střevo zpracuje potravu do 24 hodin. To je základem správného fungování. Pokud se ale nezdravě stravujeme, je to na trávení poznat. Potraviny, kterým chybí jak enzymy, minerály, vitaminy, vláknina nebo další živiny zpomalí proces trávení. Trávicí proces se posune klidně na 70 hodin i víc a vaše tlusté střevo bude ještě horší. Hromadění toxického odpadu může zvýšit naši hmotnost až o 10 kg.

Střeva mají zásadní význam pro obranyschopnost těla. Ve stěnách tlustého a tenkého střeva se nachází 70 až 80 % našeho imunitního systému. Nesprávná funkce našich střev má přímý vliv i na mnoho onemocnění, která zdánlivě naším s trávicím traktem nesouvisí. Pokud si tedy chcete uchovat pevné zdraví, chcete se cítit svěží a plní energie, věnujte střevům patřičnou pozornost. Minimálně jednou za rok jim dopřejte pořádnou očistu. Uleví jim a umožní pracovat znovu tak, jak mají.

Jak vypadají projevy toxicity? Zažívací problémy, zácpa, ale někdy i průjem, nadýmání, zhoršené trávicí potíže, bolesti břicha, bolesti kloubů a svalů, různé symptomy, deprese, zvýšená únava, úzkost, stres, deprese, změny nálady, špatná paměť, slabý imunitní systém, opakující se vaginální infekce nebo močového měchýře, kožní vyrážky a celkový zdravotní stav.

Na co si dát pozor?

  • na špatné stravování, vynechte silně solená a kořeněná jídla, cukry, bílou mouku, alkohol, uzeniny, smažené pokrmy, konzervanty, chemické úpravy potravin
  • nadměrný příjem živočišných bílkovin a mléčných výroků
  • velmi málo vlákniny pro přirozený způsob čistění střeva
  • málo ovoce a zeleniny
  • překyselení organismu
  • nedostatečný pitný režim
  • nepravidelnost ve stravování
  • častý stres
  • nedostatek tělesného pohybu
  • nadměrné užívání chemických léků
  • hormonální antikoncepce

Jednoduchá domácí léčebná kúra

Před mnoha lety, v roce 1976 představil Stanley Burroughs svou očistnou kúru.

Vezměte 2 lžičky citronové šťávy, 2 lžíce javorového sirupu, špetku kajenského pepře a 30 ml přefiltrované vody a smíchejte vše dohromady. Směs vypijte 5 až 8 krát denně po dobu minimálně 10 dní.

Můžete zkusit i recept, který obsahuje esenciální olej. Pomáhá podpořit detoxikační procesy v těle a zvýší příjem živin a minerálních látek. Recept s esenciálním olejem obsahuje 10 kapek citronu, 5 kapek esenciálního peprmintového oleje a 30 ml filtrované vody. Doba užívání je 14 dní.

Kromě těchto kúr můžete také zkusit zelené potraviny jako je zelený ječmen, mladá pšenice a hlavně chlorela, která má dostatek vlákniny a čistí tělo i od těžkých kovů. Je třeba pít dostatečné množství čisté vody.

Nedostatek vlákniny způsobuje riziko rakoviny tlustého střeva. Pro správné fungování našich střev a trávení je nezbytný denní dostatek vlákniny, což je asi 25 až 30 g za den. Nedostatek vlákniny a k tomu velké množství tučných jídel, potravin chemicky upravovaných a fast foodu patří mezi největší příčiny rakoviny konečníku a tlustého střeva.

Ideální způsob stravování se skládá ze spousty zeleniny, přiměřeného množství ovoce, ryb, libového masa, za studena lisovaných olejů, luštěnin, ořechů, semínek a celozrnných obilovin.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here