Nejste zrovna sportovní typ? Představa cvičení vás děsí? Ale přesto potřebujete zhubnout nějaké to kilo co nejrychlejším a nejsnadnějším způsobem?! Pak pokračujte ve čtení tohoto článku. Poradíme vám pár tipů, co dělat, čemu se vyvarovat a jak dosáhnout oné vysněné postavy i přes lenost!

Pravidelnost je důležitá

clay-pot-622750_960_720

Jistě jste o tomto tipu již slyšely a ne nadarmo! Je to rada nad zlato. Je potřeba, abyste dodržovaly pravidelnost stravy. Pokud necháte své tělo hladovět, začne si ukládat tukové zásoby na horší časy. V případě pravidelnosti bude vždy vědět, kdy dostane příjem energie a nebude muset „stresovat“. Začněte snídaní, která je nejdůležitějším jídlem dne. Dodá vám energii a ráno hned bude veselejší s plným žaludkem. Dále pokračujte ve stravování po 2 – 3 hodinách. Nevynechávejte jídlo! Zároveň večeře by měla být 3 hodiny před spaním. Když byste se najedly a šly spát, tělo by již nedokázalo přijaté kalorie spálit.

Zmenšete porce

salad-1264107_960_720

Pokud si rády dopřejete 6 knedlíku s omáčkou přetékající přes talíř, pak je něco špatně. Není potřeba se tolik přejídat. Zmenšete množství toho, co běžně jíte. Samozřejmě však omezte to nezdravé a zdravého jídla můžete sníst velké porce, protože vám jen prospěje.

Počítejte

remove-1388782_960_720

Děláte vše jen tak od oka a večer přemýšlíte, zda si můžete ještě dovolit rohlík s máslem? Zapisujte si celý den, co jíte. Pomůže vám, když to uvidíte takto před očima. Samozřejmě sledujte, co má kolik kalorií, ale také složení na etiketách! Kolikrát nejsou kalorie ani tak důležité jako obsah tuků a cukrů v potravině. Vše si zvažte, zapisujte, počítejte, čtěte… nebude trvat dlouho a začnete se orientovat a vaše taktika „od oka“ bude preciznější.

Jezte vyváženou stravu

vegetable-juices-1725835_960_720

Součástí zdravé stravy je strava vyvážená. Spousta žen zapomíná na některé důležité složky potravy! Dostatek vlákniny vám pomůže k bezproblémovému a pravidelnému vyprazdňování, což se v hubnoucím procesu cení. Bílkoviny jsou prospěšné pro tvarování svalů. Nezapomínejte ani na ryby ve svém jídelníčku! Pokud tušíte, že vám chybí nějaké vitaminy či minerály, sáhněte po doplňcích stravy!

Zdravá strava neznamená nechutnou stravu

breakfast-1232620_960_720

Že všechno zdravé je nedelikatesní? Omyl! Jen je třeba hledat a hledat. Porozhlédněte se po receptech, které jsou zdravé, jednoduché a zároveň chutné. Nakonec si tuto stravu zamilujete a nebudete mít pocit, že „hubnete“, ale že si užíváte dobré jídlo.

Obzvlášť populární jsou v poslední době smoothie, do kterých si můžete namíchat prakticky cokoliv. Bude to zdravé a plné vitamínů, navíc vás to na dlouhou dobu zasytí.

Nahraďte nezdravé zdravým

cheese-slicer-650029_960_720

Honí vás chuť na něco sladkého? Zapomeňte na gumové medvídky, raději sáhněte po zdravém ovoci či oříškách. Bílé pečivo nahraďte hnědým celozrnným. Místo mléčné čokolády si dopřejte vysoce kvalitní hořkou čokoládu. Kávu vyměňte za zelený čaj, který vám taktéž dodá energii.

Přestaňte tolik sladit a solit a časem vaše tělo příliš sladké a slané začne odmítat, bude mu stačit méně výrazná strava. Když totiž jíte něco příliš sladkého, máte tendence to zajíst něčím až moc slaným, aby se chutě vyrovnaly… no a pak zas něčím sladkým. Je to začarovaný kruh.

Dodržujte pitný režim

berries-1598753_960_720

Říká se, že hlad je převlečená žízeň. Pitný režim je opravdu důležitý. Měly byste vypít aspoň 1,5l vody denně. Zapomeňte na slazené čaje, kávičky a všelijaké limonády. Taková čistá voda s citronem, mátou či hořčíkem bude pro vaše tělo mnohem lepší.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here