Na jaké potraviny si dát po ránu pozor zejména pokud trpíte IBS

Snídaně je naprosto nejvýznamnější a nejdůležitější jídlo z celého dne. Záleží na ní naše nálada i zdravotní stav. Podle toho, jak bude naše snídaně vypadat, bude probíhat náš celý den. Ovlivňuje to naši soustředěnost a výkon. Většina z nás si bohužel nedělá k snídani ovesnou kaši, i když by to bylo pro náš organismus velmi prospěšné.

Některé potraviny konzumované na náš prázdný žaludek mají na náš zdravotní stav negativní dopad. Pár druhů potravin bychom možná měli i vyškrtnout ze snídaňového jídelníčku. Každý organismus je jiný, ale následující potraviny mohou občas nadělat v našem těle pěknou paseku.

Jak je na tom citron

Výjimku v citrusech tvoří čerstvá šťáva z citrónu s horkou nebo teplou vodou. Vitamin C z citronu umí neutralizovat volné radikály napadající zdravé tělní citron-1buňky. Ačkoliv je opravdu kyselý, působí v trávicím traktu zásadotvorně. Konzumace šťávy z citronů s horkou vodou výrazně zvyšuje také schopnost našeho organizmu absorbovat železo, které je velmi významné pro náš imunitní systém. Obsah kyseliny askorbové je navíc známým přírodním antioxidantem a tento ranní nápoj velmi dobře detoxikuje.

Ideální by bylo popíjet teplou vodu po celý den. Studená voda způsobuje našemu organismu a trávicímu systému šok, protože naše tělo potřebuje vyvinout mnohem více energie na ohřátí vody do teploty těla. Tím se zpomaluje samotný proces při trávení. Tajemství zmíněné teplé vody znala před tisíci lety i čínská medicína. Ušetřenou energii pak můžeme využít úplně jinak.

Džus s citrusových plodů po ránu

V mnoha televizních seriálech i filmech vidíváme, jak si ráno odšťavňují naši hrdinové čerstvé koncentrované džusy z citrusů. Všichni úspěšní lidé tak pijí pro své zdraví a vitalitu čerstvou šťávu z pomerančů. Pokud se ale necháme inspirovat a začneme denně konzumovat na lačný žaludek citrusové šťávy, náš trávicí systém nám moc nepoděkuje. Můžeme si tak totiž vypěstovat i alergii, způsobit zánět žaludku a překyselit organismus.

Banán po ránu

Banány nám tak zdomácněly, že je již ani nepovažujeme za exotické ovoce. Jsou mnohdy součástí našeho každodenního jídelníčku. Zas tak velký užitek ale našemu tělu nepřináší. Banán snězený na lačný ranní žaludek je těžce stravitelný, způsobuje často nadýmání, trávicí potíže a nepříjemné pocity. Není ani stravitelnější v rámci oblíbených ovocných smoothie. Mnoho odborníků jej dokonce doporučuje konzumovat až v odpoledních hodinách, tedy až po řádném obědě jako svačinu.

Jogurt jako snídanějogurt

Všude slyšíme o prospěšnosti probiotik v mléčných výrobcích. Proto je asi zmínka o neprospěšnosti jogurtu jako snídaně asi největší překvapení. Jogurt po ránu nás totiž dovede pěkně zahlenit, a pokud máme oslabený imunitní systém a něco na nás leze, měli bychom se mu doslova raději vyhnout. Jogurt je prospěšnější jako svačina, alespoň dvě hodiny po prvním jídle a nejvíce nám prospěje večer pro dobré trávení.

Syrová zelenina k snídani

Čerstvá syrová zelenina v sobě nese hodně kyselin, které mohou podráždit velmi silně nás žaludek a jeho sliznici. Je těžce stravitelná a nedoporučuje se její konzumace po ránu na lačný žaludek. Pokud trpíte trávicími potížemi, vynechte ji určitě po ránu.

Sladkosti jako snídaně

Slinivka ráno ještě stále spí a neprodukuje dostatečné množství inzulinu a sladkou snídaní si velmi uškodíme. Pamlsky v podobě koblížků k snídani nám časem mohou velmi poškodit trávení. Hladina našeho krevního cukru velmi rychle vystoupá nad průměrnou hladinu a pak se časem stává, že nám způsobí šok sladkosti kdykoliv během dne a hladina cukru nám začne kolísat.

Káva po ránu jako vzpruha

Vůně kávy mnoho z nás dokáže s úsměvem vytáhnout z postele. Vypijeme-li kávu ale na lačný žaludek ještě před skavanídaní, postupem času si můžeme vyvinout i gastritidu. Stejně tak má káva na lačný žaludek negativní dopad i na naše játra. Je tedy nutné dát do žaludku alespoň něco malého, nebo si v klidu kávu vychutnat až po příjezdu do práce. Řešením je i káva sebou do kelímku či termosky. Černá káva je ale stravitelnější, než ta s mlékem.

Studená voda a ráno

Pravidelný pitný režim je velmi podstatný pro naše zdraví. Jeho dodržování je důležité a čistá voda nám přináší největší prospěch. Voda by však měla mít určitě pokojovou teplotu nebo může být i teplejší. Pokud musí studenou vodu tělo ohřívat, vyplácá na to spoustu energie úplně zbytečně. Navíc je studená voda pro náš organismus velký šok. Na naše trávení má velmi negativní vliv. Po ránu je šok dvojnásobný.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here