Žijeme v uspěchané době, vše je zrychlené, pulsující a naše životy jsou v mnohém ovlivňovány i příjmem stravy. Ta bohužel v poslední době značně pokulhává a naše tělo se všemožně hlásí o svoje práva. Dopřejme našemu tělu jen to nejlepší, jistě si to za své služby zaslouží.

Tukové polštářky

Asi každý z nás nejednou řešil svou váhu, proporce, faldíky a “náhle” se objevující tukové polštářky. Dost možná máme genetickou výbavu od našich rodičů, kterou jsme si dobrovolně nevybrali, nebo markantně zanedbáváme zdravou výživu. Pokud jste si předsevzali, že se letos konečně bez obav projdete po pláži ve vašich oblíbených plavkách, bez obav, a hlavně bez nadváhy, s přelomovou dietu to jistě zvládnete. 

Fenomén mezi dietami 

Pro ty z vás, které jste ve sféře diet jako ryba ve vodě jistě neutekl poslední trend ve stravování. Ano, je to keto dieta. Mnohokrát skloňovaná, zavrhovaná, aby byla znovu vyslána na top žebříček nejlepších stravovacích systémů. Keto dieta prostě frčí a má mnoho příznivců. A nejen proto, že hubnutí zaregistrujete v maximálně krátkém časovém úseku. Ketonová dieta je prostě styl stravování, při kterém rozhodně nehladovíte a nemusíte se děsit onoho propagovaného slova – dieta.  

Ketodieta, neboli proteinová dieta je založena na nízkém příjmu sacharidů a vyšším podílu bílkovin. Tuto dietu pro nás vymyslel, a především skvěle sestavil harvardský profesor George L. Blackburn. Dlouho se zabýval myšlenkou, jak vlastně lidský organismus pracuje a hospodaří s tělesným tukem. Výsledkem dlouhého bádání byl skvělý počin v novodobém stravování s vysokým podílem bílkovin. Keto dieta především spočívá v takzvané ketóze. Tento stav je našemu tělu vlastní a přirozený, pokud tělo zásobujeme pravidelně proteiny. Pokud k tomu snížíme na minimum příjem sacharidů i tuků, tvoří se nám v organismu ketolátky. Ty nahrazují sacharidy, které naše tělo také potřebuje pro zdravý vývoj a funkci orgánů. O energii tedy rozhodně nejsme ochuzeni. Ketolátky vznikají štěpením tukových tkání a v tom je celé tajemství úžasného stravovacího plánu. Tuky mizí, jako mávnutím kouzelného proutku. 

Ketóza 

Pokud se nacházíme v procesu zvaném ketóza, kdy jsme správně vyživováni, rozhodně se nemusíte bát ani hladu, ani úporných a nezvladatelných chutí na sladké, nebo slané. Naše tělo je dokonale vyvážené a v harmonii. Přívrženci této diety dokonce tvrdí, že se nacházejí v euforii, která je nezbytná pro proces hubnutí. Při skepsi a depresivních náladách bychom kýženého výsledku rozhodně nedosáhli. Pokud se chceme dostat do požadovaného stavu, tedy ketózy, snižte příjem sacharidů na maximálně 50 gramů denně. Při ketóze si tělo bere energii (tuk) z vlastních zásob, tedy z tukových polštářků, o které nestojíme. Jak jistě všichni víme, každý jsme unikát, proto i příjem sacharidů má různé mantinely. Někomu postačí snížit příjem na 50 gramů, někdo si může dopřát maximálně 20 gramů sacharidů za den. Je nutné vyzkoušet a najít tu správnou cestu. Možná vás napadne, že vám bude cukr chybět a vy budete malátní, unavení a bez energie. Nenechte se mýlit, pokud je strava vyvážená přesně podle dietního plánu, tomuto stavu se jistě vyhnete. 

Chcete mít jistotu, že dobře “spalujete” a hubnutí půjde snadno? Velkým pomocníkem vám bude obyčejný test z lékárny. Jedná se o malé diagnostické proužky, které při kontaktu s močí určí stav ketózy. Nejde o úplně přesný test, ale může být dobrým vodítkem. O něco nákladnějším, ale i přesnějším výsledku se přesvědčíte pouze z testu krve. Tyto testy precizně změří krevní glukózu, ketony, ale i cholesterol. 

Jak snadno dosáhnout přirozené ketózy  

Tento pro nás již ne tak přirozený stav měli například pravěcí lidé. Rozhodně tedy není nijak nebezpečný, jen jsme si za poslední tisíciletí přivykli na jiné stravovací zvyklosti. Při zavedení ketodiety se můžeme do stavu ketózy dostat již za dva dny. První pocity nemusí být právě příjemné, jelikož na tyto pocity nejsme zvyklí. Můžeme tedy pociťovat lehkou nevolnost.  

Výhody versus nevýhody ketodiety 

Každá mince má svůj rub i líc, to samé platí i zde. Ne každému může být keto dieta pohodlná a příjemná. Řekněme si tedy, jaké jsou přednosti tohoto stravovacího plánu: 

  • Snížíte si krevní cukr, jehož vysoká hladina ohrožuje vaše zdraví. Některé studie poukazují na výhodu prevence proti cukrovce. 
  • Bystrá mysl a svěžest vás bude doprovázet na každém kroku. Ketony, které bude vaše tělo produkovat, budou sloužit jako skvělá zásobárna pro mozek, potažmo i vaši jiskrnou mysl. Vaše koncentrace se maximálně zlepší a nálada bude na nejvyšším stupni. 
  • Konec chutím na sladké, slané a kyselé. Keto dieta vám zaručí vyvážený příjem surovin, které potřebujete pro dokonalou harmonii. 
  • Jednoznačně si snížíte cholesterol, který není vítaný. 
  • Mnoho lidí pociťuje zlepšení stavu pleti. Akné již bude pro vás naprosté tabu. 
  • V neposlední řadě a v podstatě to, co nás nejvíce zajímá je rychlý úbytek hmotnosti. 

A nyní přejděme k nevýhodám. 

  • Dieta je nevhodná pro pacienty s cukrovkou, nebo metabolickým onemocněním. 
  • Jedná se o krátkodobou dietu, v opačném případě by mohlo hrozit, že vaše tělo bude postrádat některé živiny v důsledku jednotvárného jídelníčku. 
  • Jojo efekt může nastat, pokud se rychle navrátíme k běžné stravě. 
  • Kvůli zvýšenému příjmu tuků můžeme ohrozit náš kardiovaskulární systém. 

Je tedy důležité zvážit náš zdravotní stav a tomu podřídit naše stravování. Rozhodně to neberte na lehkou váhu a raději se poraďte se zkušeným odborníkem. 

Známé osobnosti a ketonová dieta

Nejen Hollywood žije ladnými křivkami, i u nás se chtějí celebrity cítit a vypadat dobře. Mnoho známých herců, hereček, zpěváků a zkrátka veřejně známých osobností již vyzkoušelo tuto zázračnou dietu. Není divu, že se do keto diety pouští i běžní “smrtelníci” z řad úřednic, manažerů, nebo skladníků. Jaké jsou vlastně povolené potraviny při tomto stravování?  

  • Libové maso, jako je drůbeží, králičí, nebo hovězí. 
  • Sladkovodní i mořské ryby. 
  • Jogurty, mléko a sýry. 
  • Mandle, lískové ořechy, para ořechy, kešu, a další skořápkové plody. 
  • Hořká čokoláda s vysokým podílem kakaa. 
  • Avokádo. 
  • Různé druhy zeleniny. 
  • Výrobky na proteinové bázi. 
  • Rostlinný olej (nerafinovaný). 
  • Pitná voda. 

Zakázané potraviny: 

  • Sladkosti a slané pochutiny. 
  • Brambory a obiloviny. 
  • Káva, alkohol a sladké nápoje. 
  • Ovoce. 
  • Všechny výrobky z mouky (i celozrnné). 

Ze zdravotního hlediska je vhodné pouze krátkodobé dodržování této diety, zhruba tedy jeden měsíc. Jak již bylo zmíněno, při delší době, by váš organismus strádal a chyběly by mu důležité vitamíny a minerály. Je tedy důležité si zjistit správný jídelníček a případně se poradit s výživovým poradcem. Pokud chcete rychle shodit pár kilo do plavek, je to pro vás to pravé. Delší doba není doporučována. 

Netroufáte si na vlastní jídelníček? Nevadí, jsou i jiné varianty – ketomix

Správně “poskládaný” jídelníček dá jistě zabrat i zkušenému odborníkovi. Natož vám, když jste v tomto směru nováček. Jsou i jiné cesty, jak pohodlně zhubnout a zároveň si užít klid při stravovacím plánu. Chutná proteinová jídla na dosah ruky ocení každý zaměstnaný člověk, v tom případě přijde vhod ketomix.cz. Stačí se podívat na webové stránky a jen si vybrat. 

Je libo dietu na týden, dva, nebo čtyři týdny? Žádný problém. Vhodně sestavený jídelníček vám bude jistě chutnat a oceníte i praktické balení. Stačí si jen vybrat svůj dietní plán a odborníci poradí, který stravovací systém bude pro vás to pravé ořechové. Ať už se potřebujete zbavit dvou, deseti, nebo více kilogramů tuku, vždy je pomoc na dosah. Výhodné balíčky obsahují, jak sladké, tak slané varianty jídel. Rozhodně si tedy můžete dopřát proteinový pudink, polévku, kaši, dokonce i proteinové pečivo, pokud by se vám zastesklo po tom “pravém”. 

Rychlý účinek a shazování přebytečných kil vás “naladí” 

Jistě vás napadne, co si můžete uvařit sami doma při keto dietě. Zde jsou jednoduché recepty pro keto dietu:

  • Dopřejte si míchaná vajíčka, doplněná čerstvou zeleninou. 
  • Šťavnatá rajčata s mozzarellou. 
  • Losos připravený na másle jistě přijde vhod. Jako oblohu si dejte například rukolový salát. 
  • Rybí filé osmahnuté na olivovém oleji. 
  • Kuřecí plátek se zeleninou. 
  • Různé druhy sýra, pažitka, bazalka a rajče. 

Je mnoho variant, jak si dopřát zdravý jídelníček při keto dietě. Je to především zábavné a snadné. Můžete si dopřát skvělou večeři a naprosto bez výčitek. Plavková sezóna již nebude vaší noční můrou. Už jste rozhodnutí vyzkoušet keto dietu? 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here