Jak podpořit redukci hmotnosti stravou, aneb hubnutí i bez cvičení

Pokud chcete zhubnout rychle bez cvičení, není to dobrý nápad. Těžko zabráníte ztrátě svalové hmoty a ta se ještě hůře buduje zpět. Hubnutí bez cvičení je sice možné, ale není to ani snadné, ani zdravé. Hubnutí bez cvičení trvá mnohem déle a naprosto nutné je bedlivě hlídat, co jíte. Jinak hrozí nemoci jako bulimie a anorexie. Tělo může časem strádat po nedostatku živin a nemocí se může objevit mnohem více.

Díky cvičení a mnohem vyššímu kalorickému výdeji si pak můžete dovolit ve stravování větší volnost a dopřát si na co máte chuť, bez cvičení bohužel poznáte každou jednotlivou kalorii navíc.

Jak zhubnout bez cvičení?

Pro hubnutí nám stačí platnost jednoduché rovnice. Vaše hmotnost se rovná přijaté energii, tedy jídlu. Vydaná energie se rovná bazálnímu metabolismu a k tomu pohybu. Jestliže dosáhnete záporného výsledku, hubnete. Jestliže kladného, přibíráte. Dostanete-li se do rovnováhy, tedy na nulu, vaše váha bude stejná.

Pokud nemůžete nebo absolutně nechcete cvičit, jste sami proti sobě. Jak zhubnout bez cvičení? Bez cvičení a zvýšeného množství vaší vydané energie nelze ovlivnit druhou stranu naší pomyslné rovnice, musíte pouze ubírat jídlo. Zbývá dieta, hlídat si co jíte, kolik strava obsahuje kalorií, tuků, sacharidů a bílkovin.

Je to strašně náročné a pěkná otrava. Jít si dát do těla a pak se s chutí najíst vyváženého jídla je zkrátka mnohem lepší.

Hubnutí v praxi

Musíte mít představu o tom, kolik vaše tělo přibližně spotřebuje energie. Zvolte jako pomocníka kalkulačku pro výpočet bazálního metabolismu, nebo se jí také někdy říká kalkulačka k výpočtu doporučeného množství přijatých kalorií. Ta vám odpoví na otázku, kolik kalorií si mohu vlastně dovolit.hubnuti2

Jestliže je vaším reálným cílem zhubnout za měsíc 2 kg, což je asi půl kila za týden, musíme si uvědomit, že 1 kilo tělesného tuku je srovnatelné s přibližně 7 000 kcal. Jestliže je váš doporučený denní kalorický příjem, vzhledem k věku, výšce, váze a pohlaví na 2 500 kcal, musíte každý den snížit množství kalorií v potravě o 500 kcal, abyste hubli 0,5 kg týdně.

Skladba jídelníčku pro hubnutí bez cvičení

Váš celodenní jídelníček bude mít maximálně 2 000 kalorií. Víc má ale i menu z fast foodu, tedy hranolky, burger a cola. To jsou mimochodem prázdné hladové kalorie bez živin. Dostanete se ale na pěknou porci syrové brokolice, talíř vařených těstovin a kilo grilovaných kuřecích prsou. Sestavit jídelníček, který vás dostatečně zasytí lze, ale bude to spousta počítání, odpírání a na cukrárnu se podíváte leda přes sklo. Nikdy asi nebudete mít pocit, že jste se opravdu najedli.

Hubnutí

Jíst musíte alespoň 5 x denně. Pro uhlídání celkové množství kalorií zvolte tabulky, kterých je na internetu spousta anebo si stáhněte aplikaci do mobilu. Dodržujte poměr 40 % sacharidů, 30 % bílkovin a 30 % tuků, těch zdravých. Vaše strava musí obsáhnout všechny důležité vitaminy, minerály, enzymy, stopové prvky a musí být zatraceně pestrá.

Hodně zeleniny a méně ovoce, nízkotučné mléčné výrobky, různé luštěniny i sójuhubnuti3, libové kuřecí, ale i jiné maso, ryby, různé ořechy a semínka, celozrnné pečivo, těstoviny či hnědou rýži. Jako sladkost maximálně čokoláda s vysokým obsahem kakaa, alespoň 70 %.

Jako pitný režim zvolíte pouze čistou vodu, trochu zeleného, bílého a bylinkového čaje. Kávu pouze bez cukru a bez smetany. Žádný alkohol. Žádné slazené limonády a džusy plné cukrů nebo umělých sladidel. Denně 2 až 3 litry uvedených tekutin.

Přijímejte dostatek bílkovin

Hubnutí pro vegetariány a vegany bez pohybu bude ještě těžší. Jídelníček se musí hodně hlídat. Svaly tvoří aminokyseliny, a jejich základní stavební kámen jsou bílkoviny, které jsou také klíčovým prvkem v každé naší tělesné buňce. Bílkoviny jsou důležitou makroživinou a její příjem nesmíte omezit. Hubnout svaly není cílem.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here