Spánek je nepřirozenější a nejdůležitější způsob regenerace organismu, který dodává tělu energii a stará se, aby vše fungovalo jak má. Když ale nepřichází, mění se každá další noc na noční můru, výsledkem čeho je, že člověk víc než živého tvora připomíná zombie. Jak proti tomu bojovat?

Počítání ovcí nezabere

Tedy, někomu možná ano. Ale v takovém případě člověk netrpí obtížemi se spánkem, o kterých je řeč. Spánková deprivace často přichází jako důsledek mnoha faktorů:

  • Jste ve stresu
  • Máte špatně nastavený biorytmus
  • Jste přetažený
  • Stravujete se nevhodně

I tohle můžou být důvody, které vám nedovolí zabrat. Pokud se potíže s usínáním objeví, je potřeba začít právě tam a pokusit se eliminovat veškeré špatné podněty.

Vypnout hlavu se dá naučit

Existují různé metody, které dovedou člověka přimět k tomu, aby dokázal uhoněné myšlenky v hlavě po perném dnu zklidnit a nasměrovat jinam. Chce to ale trochu cviku a hlavně soustředění. Obecně je prospěšné, když si v posteli „naordinujete“ myšlenky na věci, události, nebo místa, která máte spjata s příjemnou vzpomínkou nebo zážitkem. Začít byste však měli ještě dřív, než ulehnete na kutě.

Spíte tak jak (a v kolik) jíte

Špatné stravovací návyky bývají častým důvodem nespavosti. Rychlá sacharidová večeře uplácaná z rohlíků, či jiného pečiva, není to nejlepší. Pokud ale volíte mezi tím nebo svíčkovou s šesti, tak je přijatelnější. Ideální by však bylo dopřát tělu něco mnohem lehčího, s čím si trávicí ústrojí poradí snáz a rychleji. Třeba zeleninový salát. Naučit se večeřet do šesté večerní by bylo přímo ideální.

Večerní cvičení není pro každého

Vybít přebytečnou energii, pročistit hlavu po náročném pracovním maratonu, nebo setřást stres v rytmu Zumby, či jumpingu, jistě, hurá do toho! Ale pozor, ne každému organismu svědčí, když se v závěru dne rozpumpuje tak, že se i měřič tepu orosí. Pokud na sobě pozorujete, že po tréningu klidně ještě zvládnete uklízet jak motorová myš a na to, že je dávno čas ke spánku vás upozorní až zrno v televizi, něco je špatně. Takže cvičení rozhodně ano, ale ve správném čase.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here