V dnešní hektické době, kdy je na člověka v podstatě neustále vyvíjen tlak jsou deprese a stavy úzkosti poměrně běžnou záležitostí. Téměř milion Čechů trpí nějakou formou úzkosti či deprese a tato propast se meziročně prohlubuje. Život s touto nepříjemnou chorobou dokáže být velice nepříjemný a často omezuje každodenní aktivity, což tyto stavy, pokud nejsou léčeny, nadále prohlubuje. Je proto potřeba o sebe pečovat.

Při těžších formách deprese je nejlepší vyhledat odbornou pomoc, to ale neznamená, že si nemůžete pomoci sami a projevy alespoň zmírnit. Existuje velké množství technik, které odbourávají stres a dávají tělu potřebný klid a uvolnění, aby mohlo regenerovat a zdravě uvažovat. Deprese se rodí v hlavě a tak to, na co myslíte a jak se k sobě a svému tělu chováte, má na nemoc velký vliv.

Bachovy esence

Bachovy esence jsou výborným pomocníkem při nejrůznějších problémech tělesných i duševních a přitom jsou zcela přírodní a neškodné. Podle jednotlivých potíží se určí byliny, jejichž výtažky budou obsahovat kapičky, které dostanete. Prodávají se již hotové esence, je však možné nechat si namíchat lahvičku na míru podle vašich současných individuálních potřeb a požadavků. Zkušený homeopat, který se této problematice věnuje vám dokáže poradit, jaké esence zvolit a možná přijde i na problém, který si vy sami ani neuvědomujete, nebo nedokážete připustit.

Nemyslete

To se snadno řekne, že? Každý, kdo se někdy s depresí setkal ví, že je často v podstatě nemožné vyplout hlavu. Myšlenky se rodí a znovu a znovu proudí a jsou k nezastavení. Je zřejmé, že není možné z ničeho nic na nic nemyslet, je potřeba trénink.

Nejlepším způsobem, jak se naučit “nemyslet“ je uvědomit si situace, kdy opravdu na nic nemyslíte. Může to být třeba při provádění oblíbeného koníčku. Malujete, čtete, nebo se věnujete ručním pracím? U takových činností se povětšinou věnujete dané aktivitě a to vám dovolí nemyslet. Věnujte se proto svým koníčkům a cvičte tak schopnost vypnout na chvíli proud myšlenek. Vaše hlava i tělo vám bezpochyby poděkují, že jste jim dali chvíli na oddech a regeneraci, které jsou nezbytné pro příští boj.

Bylinky

Bylinky jsou odedávna vyhledávány a používány pro nejrůznější zdravotní problémy. Dalo by se říct, že na každý problém existuje na světě bylinka. V tomto případě jsou výbornými pomocníky například meduňka, heřmánek, třezalka tečkovaná, či kozlík lékařský. Některé z nich mají navíc příznivé účinky i na spánek, což je při těchto stavech zásadní.

Dostatek spánku

Navážeme na předchozí bod. Spánek je při každé zátěži, ať už fyzické nebo psychické, základní stavební kámen. Dává tělu možnost si odpočinout a je to zpravidla jediná doba, kdy opravdu na nic nemyslíte a tělo si dopřává zasloužený relax. Snažte se proto dodržovat pravidelný spánkový režim a spát alespoň sedm hodin.

Dýchejte, dýchejte, dýchejte …

Když jsme ve stresu, nebo na nás přijde úzkost, tělo má tendenci prohlubovat dech a brát si méně kyslíku a svaly se tak dostanou do jakéhosi napětí a mozku se dostává málo kyslíku, aby mohl jasně myslet. Proto je důležité myslet na dýchání. Dýchejte hluboce a vědomě až tak, že se vám nafoukne břicho. Můžete zkusit metodu 4x4x4x4, tedy nádech na čtyři doby, na čtyři doby podržet, poté na čtyři doby vydechnout a opět na čtyři doby podržet. Toto opakujte několikrát po sobě, uvidíte, že se vám uleví.

Starejte se o sebe

To, že si dopřejete chvilku pro sebe je bezvadný způsob, jak se uvolnit. Dejte si vanu se solí a esenciálními oleji, dejte si pleťovou masku, protáhněte se, nebo si zacvičte jógu. Můžete také poprosit partnera, aby vám namasíroval nohy, popřípadě si masáž udělat sami. Na ploskách nohou se hromadí spousta napětí a s masáží přichází opravdové uvolnění celého těla.

Dobrým způsobem, jak se uvolnit a rozdmýchat endorfiny je sport. Přináší s sebou duševní pohodu a dobrou náladu. Navíc vás na chvíli donutí vypnout mozek a soustředit se na něco jiného.

Vyhledávejte společnost

I když v takovém rozpoložení jsou další lidi to poslední, o co stojíte, nesnažte se lidem vyhýbat. Samota je to poslední, co potřebujete. Stýkejte se s přáteli, buďte v kontaktu s rodinou, choďte na skupinové lekce, cokoli, co vás rozptýlí. Pobavíte se a přivede vás to na jiné myšlenky. Také svěřit se někomu blízkému, když se necítíte nejlíp může opravdu pomoct.