Konečně je to tady! Nejočekávanější filmová premiéra letošního roku je za dveřmi. Už zítra se dočkáte premiéry pokračování filmu 50 odstínů šedi, a to 50 odstínů temnoty. Byli jsme na předpremiéře filmu, abychom vám mohli poskytnout recenzi mezi prvními. Musíme vás ale upozornit na možné spoilery z filmu. Detaily z 50 odstínů temnoty a sexy Christiana si už ale ponecháme pro sebe. Neradi bychom vám to natěšení zkazili.

Změna režiséra a scénáristy měla dopad na film

Najdou se fanoušci, najdou se i zarputilí odpůrci filmu. Přesto existuje málo kdo, kdo první díl 50 odstínů šedi neviděl. Příběhu o složité lásce, sexu a dramatu se dostalo velké pozornosti. A to především díky knižní předloze spisovatelky E. L. James, která následně dohlížela i na samotné natáčení filmu. Říká se, že během natáčení prvního dílu došlo ke sporům mezi spisovatelkou a režisérkou Sam Taylor Johnson. Spor byl natolik vážný, že u druhého dílu 50 odstínů temnoty došlo ke změně režiséra a také scénáristy. Tím se stal Niall Leonard, manžel spisovatelky E. L. James (jak nečekané, že?). Autorka trilogie „50 odstínů“ dostala díky tomu více prostoru dohlížet, aby byl skutečně film natočen podle knižní předlohy. Podařil se tento bojový úkol?

Srovnání knihy s filmem

Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o film natočený podle knižního bestselleru, si nemůžeme odpustit srovnání filmu s knihou. Ve většině případů bývá kniha lepší. To ale neplatí u 50 odstínů temnoty. Musíme uznat, že je film mnohem lepší, než samotná kniha. V knize jsou sice lépe popsány pocity a touhy obou hlavních aktérů… zejména tedy Anastazie. V mnoha případech je ale děj zbytečně protahován a odstavce čtenáři rádi přeskakují k záživnějším částem. Ve filmu 50 odstínů temnoty byly dodrženy všechny hlavní části děje, pár momentek ale v příběhu chybělo. Což se ale nakonec ukázalo jako skvělý tah – díky tomu sledujete film od začátku do konce bez jediného mrknutí. (My jsme ani nesnědli popcorn, od filmového plátna, a samozřejmě sexy Greye, jsme prostě nemohli odtrhnout oči.)

Sex, sex, sex…

Příběh 50 odstínů je oblíbený především díky sexu. Ten je vlastně pro celý příběh klíčový. A pro všechny milovníky romantiky a sexu máme dobrou zprávu, ve druhém díle vás totiž čeká stejné množství sexu jako v tom prvním. Anastazie získala na sebevědomí a díky Christianovi poznala sexuální svět plný vášně a nekončící touhy. To se promítlo především do děje 50 odstínů temnoty, ve kterém je Anastazie více odvážná a snaží se porozumět zvráceným sexuálním potřebám Christiana. Napětí mezi Christianem a Anou neubralo, ba naopak, i v druhém díle ho bylo tolik, že by se dalo krájet.

Vtipné a akční

Film 50 odstínů temnoty nás mile překvapil. Obsahuje vše, co by měl filmový trhák pro ženské publikum splnit. Sex, láska, romantika. Dočkali jsme se ale také akčních prvků, kde hrozilo nebezpečí, že Anastázii zastřelí Leila (nelekněte se (pochopíte později)), nebo pád vrtulníku Christiana. Ještě větším překvapením pro nás byli úsměvné scény. Christian miluje Anu, ona bezedně miluje jeho. Oba proto působí uvolněně, zamilovaně a šťastně, a to i přesto čím vším si musí projít – společně, i každý zvlášť.

12744663_950642971691933_7026336212888816050_n

Co nám chybělo?

Nic není dokonalé. A i když neskrýváme nadšení nad tímto filmovým trhákem, do kterého jsme se zamilovali už po prvních minutách, i zde máme co vytknout. Pamatujete si kousání do rtu Any, kvůli kterému se do ní Christian zbláznil? Ve druhém díle se zdá, že tento „zlozvyk“ Aně záhadně zmizel. Dále nás velmi zklamal soundtrack k filmu. Titulní píseň, kterou nazpívala Taylor Swift a Zayan, slaví úspěch a ve filmu je prostě boží. Ostatním písním, které byly vydány jako oficiální soundtrack, se už bohužel tolik prostoru nedostalo. Často jsme měli pocit, že by scénu skvěle podtrhla nějaká hudba, čehož jsme se nakonec nedočkali.

Konečné hodnocení

50 odstínů temnoty – 117 minut, které nám rozhodně nestačily k tomu, abychom vydrželi čekat další rok na pokračování. Celý film jsme pozorně sledovali od začátku do konce a při závěrečných titulcích se nám nechtělo uvěřit, že už je konec. Proto si od nás film zasloužil 5 hvězdiček *****.

Pozn. red. Doporučujeme počkat až uběhnou závěrečné titulky, dočkáte se krátkého traileru na poslední díl 50 odstínů svobody.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!