Každý den si říkáte, že od zítřka začnete konečně cvičit? Pokaždé však zůstane jen u plánů, které odsouváte na další a další den? Poradíme vám, jak přerušit tento začarovaný kruh a dostat se konečně do dobré kondice. Sepsali jsme pro vás totiž 7 tipů, které vám pomohou začít cvičit a co je důležité, u cvičení vydržet! Vezměme to pěkně od začátku!

1.     Zhodnocení stavu

Zní to divně, ale nejprve si musíte uvědomit, co je špatně a co je třeba zlepšit. Stoupněte si proto před zrcadlo a ujasněte si, na jaké partie je třeba se zaměřit a jaká je vaše představa. Také se důkladně změřte, ať máte dobrou představu o tom, zda vaše úsilí přináší své ovoce.

2.     Dostatečná motivace

Jistě, cvičíte v první řadě pro svůj dobrý pocit, ale není od věci motivovat se i něčím hmatatelným. Toužíte už rok po té krásné, elegantní kabelce, ale zdá se vám příliš drahá? Co takhle si ji dopřát jako odměnu za první zhubnuté centimetry? Za vynaložené úsilí se přece musíte odměnit, o tom to přece je…

3.     Zdravá soutěživost

Potřeboval by váš partner plank-1327256_1280také nějaké to kilo shodit, nebo aspoň trochu zpevnit břišní partie? Pak je to ideální příležitost pro výzvu, či dokonce sázku! Můžete se například vsadit, kdo dříve dosáhne stanoveného cíle. Uvidíte, že taková partnerská rivalita může fungovat překvapivě dobře. A jaká bude odměna? To už je jen na vás, ale co třeba prodloužený víkend s wellness procedurami, pokud vyhrajete vy, a třeba nějaký adrenalinový zážitek, pokud bude úspěšnější váš protějšek?

4.     Nezbytná podpora

Najděte si parťačku, která bude mít podobný cíl. I zde totiž platí, že ve dvou se to lépe táhne. Budete se moci navzájem podporovat a motivovat, ale také sdílet své drobné neúspěchy. Jedině někdo, kdo zažívá to stejné jako vy, vám dokonale porozumí. Také informujte všechny své blízké o plánovaném hubnutí. Budete tak mít o důvod víc vydržet, pokud je nebudete chtít zklamat.

5.     Správný typ cvičení

Na výdrž má velký vliv i výběr vhodné pohybové aktivity. Jestliže se nevyžíváte v nejrůznějších sestavách s důrazem na přesné pohyby, pak pro vás jóga nebo pilates nebudou to pravé. Raději zkombinujte běhání s jiným kardiem a posilováním, které neklade takový důraz na precizní provádění všech pohybů. Zvolená aktivita by také měla respektovat váš zdravotní stav. Při problémech s klouby volte takový druh pohybu, při kterém je nebudete příliš přetěžovat.

6.     Realistické cílefitness-1499785_1920

Potřebujete se dostat do formy během měsíce? Tak růžové to pravděpodobně nebude! Pokud si stanovíte příliš ambiciózní cíl, tak se vám jej nespíše nepodaří splnit. To vás může ještě více demotivovat. Proto si udělejte realistický plán, který bude počítat s pozvolným úbytkem centimetrů a kilogramů.

7.     Kvalitní vybavení

Možná se vám bude zdát zbytečné pořídit si hned pro začátek vybavení, ale i tohle by mohl být jeden z důvodů, který vás k pravidelnému cvičení motivuje. Pořiďte si kvalitní sportovní oblečení, ve kterém se budete dobře cítit. Bude vás pak mrzet, pokud se bude nevyužité povalovat na dně skříně. Podobně by samozřejmě mohla zafungovat i permanentka do fitness centra, která už přece jenom představuje větší investici, které by vám při jejím nevyužití bylo určitě líto.

Co ke cvičení nejvíce motivuje vás?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here