Triky proti únavě

Jak bojovat proti únavě? Zařaďte třeba pravidelný pohyb. I když se zdá, že vám se ještě víc unavíte, je to právě naopak. Pohyb je účinným a zaručeným bojovníkem proti únavě. Okysličíte organismus, rozproudíte krev i lymfatický systém a popoženete metabolismus. Přidejte pohyb na čerstvém vzduchu a bude to super.

Vyčerpání a únava může mít opravdu mnoho příčin. Důsledkem jsou nemoci. Hlavními důvody naší nevysvětlitelné únavy je především stres, nedostatek spánku a špatné stravování. Proti únavě způsobené životním stylem, pomohou také následující rady.

Nehladovte a dopřejte si energetické svačinky. Vynechte tučná a těžká jídla způsobující únavu. Sladkosti jako čokoládové tyčinky, sušenky a dorty vám dobijí baterky jen na oko. Potraviny s vysokým glykemickým indexem vymrští vaše hodnoty energie vzhůru a vzápětí klesnou dolu.

Vezměte si na pomoc potraviny, které nabízejí víc, energii uvolňují postupně, účinně bojují proti únavě. Dopřejte si také zdravou, povzbuzující svačinku a vždy každé tři hodiny si dejte ovoce či zeleninu nebo kvalitní jídlo. Budete mít pak spoustu energie na rozdávání.

Dejte si jako svačinu:

  • celozrnné neslazené cereálie s nízkotučným mlékem
  • kousek ovoce
  • hrst vlašských či jiných ořechů, mandlí nebo semínek
  • salát s grilovaným kuřetem nebo sýrem
  • uvařené vejce nebo libová šunka s celozrnným pečivem
  • nízkotučný neochucený jogurt, sýr Cottage nebo tvaroh

Místo kávy si dejte čistou vodu, pomáhá při únavě. Vynechte alkohol. Dejte si i některé druhy bylinkových čajů. Dehydratace je také příčinou únavy.

Pokud máte nadváhu, snažte se zhubnout

Nadměrná váha může být vyčerpávající a cítíte se často unavení a bez energie. Je to nápor na srdce. Pokud ale zhubnete, budete mít mnohem více energie a prospějete svému srdci. Nejlepším způsobem, jak shodit nadbytečná kila, je zdravá strava a dostatek pohybu.

unavaPři pocitech únavy sice asi pravděpodobně nemáte na cvičení absolutně náladu ani sílu. Z dlouhodobého hlediska je pro vás pravidelný pohyb vysoce účinným a rozhodně zaručeným bojovníkem proti neustálé únavě. Aspoň 15 minut na procházce vám dodá dostatek energie. Zajděte na hodinu jógy, pilates, kalanetiku nebo něco rychlejšího.

K udržení energie je nejlepší častější a pravidelná fyzická aktivita. Začněte ale po malých dávkách a pak je postupně zvyšujte. Rozložte si to do několika týdnů až měsíců, přidávejte neustále na intenzitě cvičení. Podle odborníků by měly být vaším cílem alespoň dvě a půl hodiny mírně intenzivního aerobního cvičení, třeba jízda na kole či rychlá chůze denně. A to je trochu víc než 2 x týdne hodina že?

Zkuste si dát elixír:

12 stroužků česneku překrojených na čtvrtky do 0,5 litru červeného vína do uzavíratelné nádoby. Nechte na světlém místě asi 2 týdny. Každý den dobře protřepejte. Po 2 týdnech sceďte a přelijte víno do skleněné láhve. Užívejte 3 krát denně jednu čajovou lžičku jeden měsíc.

Spánek uzdravuje

Vyspěte se pořádně a to alespoň o víkendu. Mnoho lidí je ve stresu a trpí poruchami spánku. Často se ani nemáme čas pořádně vyspat. Dostatek spánku je ale klíčový pro udržení naší energie, soustředění, výkonu i svěžesti po celý den. Jděte si lehnout a vstávejte ve stejnou dobu každý den. Dejte si dvacet minut spánku po obědě nebo kdykoliv přes den. Nemůžete-li usnout, pomáhá horká vana tak 20 minut před spaním.

Odpočinek a relax

Stres a starosti spotřebují opravdu velké množství energie, proto musíte denně i relaxovat. Může to být relaxací cvičení, procházka, běh, poslech hudby, četba nebo kávička s přáteli. Každopádně cokoli nás dokáže uvolnit a zároveň vám dobije i energii, je opravdu dobrá volba.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here