Jste nervózní, unavení, ale přitom se vám nedaří zabrat, a trpíte svalovými křečemi? Lámou se vám nehty a vlasy? Za těmito symptomy nemusí hned být hned vážné onemocnění. Možná, že vaše tělo postrádá jeden důležitý prvek, a to hořčík. Pokud ho tělu nezačnete brzy dodávat, vážně onemocnění na sebe však nemusí dlouho čekat.

Hořčík je prvek, bez něhož se naše tělo neobejde. Na starosti toho má docela hodně. Většina metabolických procesů je na něm přímo závislá.

Nezahrávejte si se zdravím!

Hořčík bojuje proti stresu, alergiím, zánětům, toxinům, ovlivňuje svalovou i nervovou rovnováhu, uvolňování enzymů a v neposlední řadě přispívá ke správné funkci imunitního systému.

Deficit hořčíku

Nedostatek hořčíku spolu s již zmíněnými potížemi může zapříčinit i řadu vážných onemocnění včetně sklerózy a otylosti. Pokud se vám nedostává tohoto prvku, zahráváte si i s funkcí nadledvin. Hrozí vám ale i ledvinové kameny a hemeroidy. Není to už dost důvodů dopřát tělu množství, jež potřebuje? Jinak si doslova zahráváte se zdravím.

Nepodceňujte příjem hořčíku

Příjem hořčíku jinými slovy rozhodně nepodceňujte. Najdete ho například v datlích, kakau, banánech a sušených meruňkách stejně jako ve špenátu, artyčoku, vařené čočce a hrachu. Dobrým zdrojem jsou i ořechy, vařené kuřecí maso, ovesné vločky, brambory a některé ryby jako candát či tuňák.

Hořčík v potravinových doplňcích

Příjem hořčíku ale komplikuje skutečnost, že k tomu, aby jej tělo správně zpracovalo, je zapotřebí příjem vápníku a vitamínů E, C, B2 a B6. Proto je efektivní jej tělu dodávat ve formě potravinového doplňku – například přípravku Hořčík + B6 od Naturvity, což je tedy čistý hořčík obohacený o nezbytný vitamín B6. Přípravek seženete na e-shopu gigalekarna.cz

300 mg hořčíku na den

Doporučená denní potřeba hořčíku se uvádí jako 300 mg pro dospělou osobu na den. Diabetici, sportovci, těhotné ženy, lidé ve stresu a téměř všichni trpící jakýmkoliv onemocněním by ovšem měli přijímat množství dvojnásobné.

24541-naturvita-banner

ZANECHAT ODPOVĚĎ