Také patříte k lidem, kteří si myslí, že jíst méně znamená zhubnout? Realita je jiná – a místo trápení těla hladověním je důležité myslet na dostatek vyvážené a kvalitní stravy. Zapomeňte tedy na omezení příjmu potravy, jestliže se chcete zbavit nadbytečných povánočních kilogramů. Věra z kuchyňského studia v Praze říká: ,,Raději se vrhněte na zdravou stravu, rozdělenou do pravidelných dávek, abyste se vyhnuli následkům hladu – přejídání.“

Pravidelná strava je klíčem k úspěchu

Chcete jíst správně? Zdravě? Prostě a jednoduše jezte pravidelně – tělo vás odmění. Pokud vás často trápí hlad mezi hlavními jídly, nezapomínejte ani na menší svačiny. Pravidelný přísun menších dávek jídla totiž zabrání pocitům hladu, které pak často vedou k večernímu přejídání. Jezte tak, jak si říká vaše tělo – zatímco někdo jí pravidelně jen dvakrát nebo třikrát denně, jiný dává přednost pěti až šesti dávkám stravy. Ideální je najít takovou cestu, při které nebudete mít hlad a dáte tělu vše, co potřebuje.

TIP: Nic se nemá přehánět, proto při hubnutí myslete na omezení bílé mouky a cukru. Jednou za čas neuškodí, ale neměli by být základem vašeho každodenního jídelníčku.

Na snídani záleží

Jak den začnete, takový bude. Zpříjemněte si ráno vydatnou snídaní, která vám poskytne dostatek energie pro start nového dne. Pozor si však dejte na nevhodnou kombinaci potravin, abyste po snídani neměli hlad. Vyhněte se rychlým cukrům, nahraďte je kvalitními bílkovinami, zeleninou, zdravými sacharidy a tuky. Vhodné jsou například vejce, šunka, tvaroh, ovesné vločky nebo celozrný chléb. A proč vlastně snídat? Nakopnete metabolismus – a váš den může začít.

Není dieta jako dieta

Pozor na diety, které často slibují snadné a rychlé hubnutí, jenže vás už neupozorní na to, jak z hlediska výživy tělo trápíte. Navíc mohou mít pouze jednorázový efekt a po změně stravy může přijít nežádoucí jo-jo efekt, který vám shozené kilogramy vrátí i s úroky.

,,Největším mýtem současnosti je tvrzení, že zdravě se stravovat znamená jíst málo. Všichni chtějí jíst zdravě a tak drží různé zázračné diety, které ovšem vůbec nefungují a tělu naopak velmi ubližují. Zdravá strava je vyvážená strava, která obsahuje všechny důležité složky – a s kterou nemáme hlad,“ upozorňuje výživová poradkyně Jitka Růžičková. Fungovat může pouze taková dieta, která má racionální základy a dopřeje vám všechny živiny, které si tělo žádá. S pravidelnou a rozumnou stravou dokážete omezit přejídání i chutě na sladké – a nakonec se pomalu, ale jistě, dostanete k vysněné tělesné váze.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here