Říkáte si, že to, co sníte a vypijete, máte docela pod kontrolou a žádné dietní prohřešky se vás netýkají? Díky rozrůstajícímu se sortimentu zdravých potravin není už tak obtížné sledovat obsah sacharidů, tuků a bílkovin. Horší to však bývá s režimem, počtem porcí a příjmem tekutin. Připomeňme si tedy důležité zásady zdravé výživy!

Klid při jídle

Možná vám to bude znít jako otřepaná fráze, ale klid při jídle je velmi důležitý. Snažte se proto vždy věnovat pouze svému talíři a nerozptylovat se prací, mobilním telefonem nebo čímkoli jiným.

Dostatek jídel v průběhu celého dne

Mnohdy může být téměř nemožné sníst 5 až 6 porcí denně. Zkuste si však zvyknout na pravidelné svačinky, například v podobě ovoce, oříšků a kysaných mléčných výrobků. Takovou svačinku můžete mít při práci po ruce a nemusíte se bát žádného zdlouhavého chystání.

Malé porce

Snažit se dohnat všechna doporučená jídla, na která vám přes den nebyl čas, je cesta do pekel. Zde rozhodně platí známé rčení: Jez do polosyta! Chvíli totiž trvá, než si mozek uvědomí, že vaše tělo už přijalo dostatek potravy, proto jezte pomalu, každé sousto si důkladně vychutnejte a rozkousejte. A také se nesnažte sníst za každou cenu všechno, co máte na talíři.

Dostatečný pitný režim

Nejen v letním období je nutné dbát na dostatečný příjem tekutin. Právě v chladnějším počasí mnoho lidí pitný režim podceňuje. Na druhou stranu se nevyplatí to s příjmem tekutin přehánět, neboť to by představovalo velkou zátěž na ledviny. Zapomeňte však na slazené limonády i džusy, které obsahují velké množství cukrů. Pozor také na nápoje s kofeinem, které organismus ještě více odvodňují.

Daří se vám dodržovat všechny zásady zdravé výživy? Jaké jsou vaše nejčastější prohřešky?

ZANECHAT ODPOVĚĎ