S příchodem podzimu a zimy se nám často mění i stravovací návyky, zařazujeme jiné druhy koření a oblíbené letní saláty měníme za něco teplého. Ráno už nám často nestačí jen bílý jogurt a ovoce a tak saháme po něčem hutnějším, co nám dodá více energie a zasytí nás na delší dobu. V tomto článku se můžete inspirovat několika zdravými snídaněmi v chutích podzimu a zimu. A pokud se vám s podzimem také vybaví chuť skořice, věřte, že jí najdete skoro ve všech následujících receptech.

Ovesná kaše s jablky a oříškovým máslem bez cukru

Také máte rádi snídani do mističky? Kdo by neměl! Jenže studený jogurt z lednice nám moc k chuti nepřijde, když je venku sychravo a my se potřebujeme zahřát. Ideální náhradou za jogurt jsou ovesné kaše. Ty si navíc můžeme dělat každý den na jiný způsob a tak nás nikdy neomrzí. Výhodou tohoto receptu je i to, že se kaše nevaří na plotně, ale pouze zalije horkou vodou. Díky dalším ingrediencím však získá úžasnou krémovost a konzistenci. Na kaši s typicky podzimní chutí budete potřebovat 4 polévkové lžíce ovesných vloček, 2 lžíce bílého jogurtu, horkou vodu, 1zralý banán, půlku jablka, skořici a lžíci oblíbeného oříškového másla.

Začněte tím, že si dáte do oblíbené snídaňové misky ovesné vločky se lžičkou skořice a zalijte je horkou vodou tak, aby v ní neplavaly, ale zároveň všechny nasákly trochu vody. Množství je cca 100 ml. Než vločky vodu nasají, rozmačkejte si banán vidličkou a nakrájejte půlku jablíčka na menší kostičky. Banán zamíchejte do ovesných vloček a přidejte dvě lžíce jogurtu. Vše smíchejte a nechte chvilku odstát, aby vločky vše pořádně nasákly. Navrch přidejte nakrájené jablíčko a oblíbené ořechové máslo, skvěle bude chutnat například arašídové nebo mandlové. Kaše je sladká díky banánu, takže ji není potřeba ničím doslazovat a chutná skvěle i bez cukru. Pokud by na vás však byla opravdu málo sladká, přidejte lžíci medu či javorového sirupu.

Perníkové smoothie

Pokud spěcháte ráno do práce a nestíháte nic zdlouhavě připravovat, doporučujeme si udělat smoothie. Aby Vás však zasytilo až do oběda, jen ovoce vám stačit nebude. Připravte si dvě lžíce ovesných vloček, zralý banán, perníkové koření, lžíci arašídového másla a mléko vašeho výběru (dobré bude například mandlové či kokosové, ale poslouží i obyčejné kravské). Všechny ingredience dejte do mixéru a dobře promixujte. Klidně udělejte chvilku pauzu, nechte tekutinu stéci a znovu mixér zapněte, pomůže Vám to rozmixovat všechny kousky banánu a zároveň rozptýlit arašídové máslo rovnoměrně do celého smoothie. Hotový drink nalijte do oblíbené lahve a můžete ho tak vzít i na cestu do práce. Díky vláknině v ovesných vločkách a tukům v oříškovém másle vydržíte bez jídla klidně až do oběda.

Palačinky se zkaramelizovanou hruškou

Kdo by nemiloval palačinky, ještě když se dají udělat i v chuti podzimu. Jsou ideální variantou na víkendovou snídani či brunch nebo ve dnech, kdy máte home office a čas ušetřený absencí cesty do práce můžete využít k přípravě snídaně. Těsto na palačinky je úplně jednoduché, stačí vám smíchat jeden díl mouky, dva díly mléka a vajíčko. Množství přizpůsobte počtu palačinek. Těsto nesmí být ani tekuté jako mléko, ale ani husté. Mělo by se trochu táhnout, když ho lijete. Když budete mít palačinky usmažené, pusťte se do přípravy hrušek. Nakrájejte jednu hrušku na menší kostičky. Na malé pánvi si rozpusťte lžíci kokosového oleje a kostičky hrušky pomalu opékejte. Zasypte je skořicí a trochou cukru. Pokud nechcete používat cukr, stejnou službu vám udělá i med či čekankový sirup. Až budou hrušky hezky měkké a opečené, naskládejte je na palačinku a zabalte.

Banánové lívanečky

Pokud máte rádi rychlé recepty na teplé snídaně, pak budete z banánových lívanečků úplně nadšeni. Potřebovat budete dva zralé banány, klidně i ty hnědé, 100 ml mléka dle výběru, půl lžičky kypřicího prášku, kapku vanilkového extraktu, 130 g celozrnné mouky a kokosový olej. Na pánvi si nechte rozpustit dvě lžíce kokosového oleje. Banány si vidličkou rozmačkejte na kašičku, přidejte k nim vajíčka, mléko, vanilkový extrakt a vše pořádně promíchejte. Nakonec přisypte mouku a kypřicí prášek a vytvořte těsto. To bude opět spíše tekuté. Lžící těsto vlévejte na rozpálenou pánev a tvořte lívance. Nechte opékat a když jdou odlepit od pánve, obraťte je. Lívance můžete doplnit různým ovocem nebo bílým jogurtem s trochou medu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here