Jak zhubnout bez ztráty svalové hmoty

Pokud se právě snažíte sundat nějaké to kilo a pouštíte se do hubnutí, nezapomínejte, že musí jít o zdravé hubnutí. Rychlé hubnutí znamená ztrátu svalové hmoty a to je to poslední, co chceme. Jak hubnout a nejefektivněji redukovat tělesný tuk? Jde nám přece především o hubnutí tuku, to je jasné.hubnuti

Klíčovým bodem je stále pohyb a žádné hladovění. To je totiž cesta do horoucích pekel. Dojde vám velmi rychle energii, budete vyčerpaní, unavení, místo tuků budete hubnout svaly a dřív nebo později vás zachvátí pocit vlčího hladu a vybílíte lednici i spíž. Jíst musíte, jinak to s vámi půjde z kopce.

Jak zhubnout

Zaměřte se na zdravé potraviny, zkuste zónovou dietu a zapomeňte na fastfood. Jezte často, zdravěji a velmi pestře. Pokud cvičíte, jíst prostě musíte. Nejde o to si dát po cvičení guláš se šesti knedlíky a dvě dvanáctky na vrch, ale mísu zeleninového salátu se sýrem či masem, protože proteiny jsou základní stavební hmotou pro budování svalů a trochu sacharidů na doplnění energie. Mísu se salátem zakápněte olivovým olejem, ať se živiny ze zeleniny mohou dobře vstřebat. Bez tuku to totiž nejde, takže žádné výčitky z kapky zdravého oleje.

Jak začít cvičit

Je to v hlavě. A to doslova. Musíte mít radost z pohybu. Pohyb musí být pestrý a musí vás bavit. Vyrazte do hor a užijte si čerstvý vzduch a slunce. Po hodině jógy a pilatesu si dejte lekci spinningu, nebo si běžte zaběhat. Zkuste balanční podložky, skákejte na balónu či trampolíně. Najměte si krásného trenéra, běžte do posilovny, bude vás to víc bavit, na každou hodinu se budete těšit a vaše výkony budou fenomenální. Motivace jedna báseň. Zdá se vám to laciné a pod úroveň? No jak myslíte. Máme odzkoušeno, že to opravdu zabírá.

Vyrýsovat svaly

Pokud už máte postavu i váhu jakž takž podle svých představ, možná je čas na rýsování svalů. Hubnutí sportovců není nic neobvyklého. Zhubnutí tuku a vyrýsování svalů vypadá fakt dobře. Musíte se ale připravit na to, že místo váhy budete používat metr. Vaše váha bude stoupat, protože sval je těžší jak tuk, ale objem půjde dolů.

Měření ztráty tuku a nárůst svalové hmoty je velmi důležitá věc. Dostávat infarkt pokaždé, když stoupnete na váhu, opravdu nemá cenu. Množství vaší svalové hmoty si snadno spočítáte z procent tělesného tuku a své hmotnosti. Jestliže ubýváte na váze a procenta tuku jsou stále stejná, přicházíte o svalovou hmotu.

Procento tuku se měří pomocí kaliperačních kleští. Ty koupíte i za stovku. Jakmile známe své procento tuku, pak se zvážíme pro zjištění množství svalové hmoty. Měření je dobré provádět pravidelně, díky tomu budete mít přehled o tom, zda cvičení zabírá, a jestli svalovou hmotu nabíráte nebo ztrácíte.

Naučte se počítat a zapomeňte na drastické diety

Jestliže muž váží 90 kg a podkožní tuk je u něj 30 %, tyto dvě čísla vynásobíme, ale protože jde o procenta, posuneme o dvě desetinná místa čárku. Přesněji násobíme 90 x 0,30. Vyjde nám 27 kg, které odečteme od 90 kg, a vyjde nám živá tělesná hmotnost bez tuku 63 kg.

Pokud poctivě cvičíte, za dva měsíce či déle váha klesne na 88 kg, ale u procenta tělesného tuku se dostanete na 25 %, vyjde nám 22 kg, které odečteme od 88 kg a dostaneme se na 66 g svalové hmoty. Tělesného tuku ubylo a nárůst svalové hmoty jsou 3 kg. Ve skutečnosti jste nezhubly 2 kg, ale s tukem celých 5 kg.

Pokud makáte jako o život, tělo už nemůže, ale tuk neubývá, je třeba změnit stravu.

Ženy jsou na tom s výpočtem stejně.

hubnuti1Pokud žena váží 65 kg a má 30 % tělesného tuku, hmotnost tuku je 19,5 kg a vyjde nám 45,5 kg čisté váhy bez tuku.

Jakmile najedete na nízkokalorickou dietu a začnete cvičit, dostanete se na 55 kg a odečtete 28 % tělesného tuku, hmotnost tuku je 15,40 kg tuku a čistá hmotnost bez tuku nám vychází 39,6 kg.

Máte dole 10 kg hmotnosti, ale tuku jen 5,9 kg. Odečteme-li hmotnost tuku, zjistíme, že ztratila také 4,1 kg svalové hmoty.

Zapomeňte tedy na drastickou dietu a začněte zdravě jíst. Váš hubnoucí plán je špatně nastavený, neboť hubnete víc svalové hmoty než tuku. Z toho vyplývá, že pokud se podíváme na příklad u muže, mohou ti, co léty ztratí díky lenosti svalovou hmotu, správným cvičením zase nabrat a přitom hubnout. Nikdy nesmí být ztráta svalové hmoty větší než ztráta tuku.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here